Hoe te repareren dat Gmail geen e-mails ontvangt
- Link ophalen
- X
- Andere apps
Gmail is een van de meest gebruikte e-mailsystemen ter wereld. Hoewel de e-mailservice betrouwbaar is en zelden problemen heeft, is hij vatbaar voor enkele typische problemen, zoals het niet ontvangen van e-mails, zoals andere e-mailproviders. Als je problemen hebt met het ontvangen van e-mails in je Gmail-account, kunnen de onderstaande oplossingen helpen.
Het probleem "Gmail ontvangt geen e-mails" oplossen
1. Controleer de Google-serverstatus
Hoewel het onwaarschijnlijk is dat de serverstatus van Google zou dalen vanwege onderhoud of onverwachte omstandigheden, moet u toch de Google Workspace-status controleren (https://www.google.com/appsstatus#hl=nl&v=status). Deze pagina geeft aan of Gmail momenteel niet beschikbaar is of onlangs niet beschikbaar was. Als u ontdekt dat de servers van Google tijdelijk niet beschikbaar waren, is uw e-mail mogelijk verkeerd behandeld. In dit scenario wordt u aangeraden de afzender te vragen de e-mail opnieuw naar u te verzenden.
2. Stuur een testmail naar jezelf
Het verzenden van twee testberichten naar uw Gmail-account is een andere essentiële stap om te bevestigen dat Gmail correct werkt (een bericht van uw Gmail-account en een ander van een niet-Gmail-account). Ga naar de volgende oplossing als u het bericht zoals verwacht van beide e-mailaccounts ontvangt. Controleer uw e-mailaccount (van waaruit u het bericht hebt verzonden) voor de teruggestuurde melding als u het bericht van een of beide e-mailproviders niet ontvangt. Deze teruggestuurde berichten helpen u te bepalen waarom een bericht niet is afgeleverd.
3. Kijk in de map Spam
Omdat Gmail de beveiliging van uw e-mailaccount serieus neemt, kunnen sommige echte e-mails van een afzender worden gemarkeerd als spam en naar de map Spam worden gestuurd in plaats van naar de map Inbox. Als de afzender verifieert dat de e-mail met succes is verzonden vanaf hun kant, maar je hebt het niet ontvangen in je Inbox-map, controleer dan de Spam-map van je Gmail-account. E-mails in de map Spam of Prullenbak worden daarentegen slechts 30 dagen bewaard. Als het meer dan 30 dagen geleden is dat het bericht is verzonden, moet u de afzender vragen het opnieuw te verzenden.
Je kunt ook je prullenbak controleren om er zeker van te zijn dat het bericht niet per ongeluk uit je Gmail-inbox-map is verwijderd.
4. Zorg ervoor dat je Gmail-app up-to-date is.
Als je de Gmail-app op een mobiel apparaat (Android- of iOS-smartphone of -tablet) gebruikt, zorg er dan voor dat zowel je apparaat als de Gmail-app de meest recente upgrades hebben.
De optie om het apparaat bij te werken is meestal te vinden in de toepassing Instellingen. Ga dus naar de instellingen van uw mobiele apparaat en controleer op beschikbare updates. Installeer eventuele updates die beschikbaar zijn en start uw apparaat opnieuw op.
Om de Gmail-app te upgraden, gaat u naar de Play Store-app (voor Android) of de App Store-app (voor iOS), zoekt u naar Gmail en controleert u op updates. Installeer eventuele beschikbare updates en start de app opnieuw om te zien of het probleem is opgelost.
5. Schakel over naar een andere browser
Het gebruik van een verouderde of oude webbrowser om toegang te krijgen tot een Gmail-account kan complicaties veroorzaken, zoals problemen met de bezorging van e-mail. Als u al een ondersteunde browser gebruikt om toegang te krijgen tot Gmail, zoals Google Chrome, Apple Safari, Mozilla Firefox of Microsoft Edge, zorg er dan voor dat de browser up-to-date is. Updates voor deze webbrowsers zijn waarschijnlijk te vinden onder het gedeelte Instellingen.
Een andere optie is om te proberen uw Gmail-account te openen met een andere webbrowser. Als u momenteel Chrome gebruikt, kunt u overschakelen naar Mozilla Firefox, Microsoft Edge of een andere compatibele webbrowser.
6. Cookies en cache verwijderen
Over het algemeen zijn alle browsers ingesteld om caches en cookies van de websites die u bezoekt op te slaan, zodat ze de volgende keer dat u ze bezoekt sneller laden. Naarmate deze caches en cookies echter overbelast raken, hebben ze een nadelig effect op de prestaties van de browser en websites, wat resulteert in verschillende problemen, waaronder problemen met het ontvangen van e-mails in uw Gmail-account. In dit scenario is het raadzaam het cachegeheugen en de cookies van uw webbrowser te wissen voordat u probeert toegang te krijgen tot uw Gmail-account. In de meeste gevallen zal het volgen van deze stap het probleem oplossen.
7. Maak JavaScript beschikbaar in uw browser.
Wanneer u JavaScript in uw browser uitschakelt, kan dit soms problemen veroorzaken met uw Gmail-account. Dus als je problemen hebt met je Gmail-account, probeer dan JavaScript in je webbrowser te activeren en kijk of dit helpt.
8. Onderzoek de beschikbare opslagruimte
Voor uw Gmail-account staat Google bekend om het verstrekken van een bepaalde hoeveelheid opslagruimte. U kunt mogelijk geen e-mails of bestanden in uw Gmail-account ontvangen als deze uitgeput raken. In een dergelijk geval kunt u ofwel extra opslagruimte bij Google kopen, of u kunt ongewenste e-mails en bestanden uit uw e-mailaccount verwijderen om nieuwe inkomende e-mails in uw account op te nemen. Ga naar google.com/settings/storage om uw opslagcapaciteit te controleren.
Het volgen van deze procedures zou u in de meeste situaties moeten helpen het probleem op te lossen dat u geen e-mails in uw Gmail-account ontvangt.
voor meer informatie: Gmail Bellen
- Link ophalen
- X
- Andere apps
Reacties
Een reactie posten