Is het nodig om een goed bijschrift op te nemen in Instagram-berichten?
- Link ophalen
- X
- Andere apps
Veel Instagram-gebruikers maken zich zorgen of het de moeite waard is om een fatsoenlijk bijschrift te schrijven en er moeite voor te doen. Het antwoord is ja om twee goede redenen.
Mensen zijn meer betrokken als de ondertiteling goed is.
Het hebben van hoogwaardige inhoud is niet de enige overweging - of het nu een foto of een film is. Onlangs is het hebben van een goed geschreven bijschrift dat relevant is voor het materiaal dat je uploadt, fascinerend voor je publiek en inspirerend, emotioneel en boeiend geworden, steeds belangrijker geworden. De ideale strategie is om deze af te sluiten met een Call to Action (CTA). We bedoelen niet alleen CTA's zoals 'bezoek mijn blog' of 'koop het in onze winkel', maar ook CTA's zoals 'geef je mening' of 'deel je verhaal', waardoor je publiek zich meer met je kan identificeren.
Wat is precies het punt van dit alles? Het is niet alleen in het belang van je kijkers. Natuurlijk zijn ze cruciaal, omdat volgers terugkeren naar sommige profielen, zowel om media te consumeren als om meer te weten te komen over de grappige of interessante verhalen erachter. Er is echter nog een andere reden, en nu is het tijd om verder te gaan met punt #2...
Het Instagram-algoritme houdt van mooie bijschriften.
Je vraagt je misschien af waarom. Omdat het Instagram-algoritme je beter zal behandelen als mensen meer tijd aan je inhoud besteden (lees je bericht, bekijk het, klik op 'Lees meer'). In vergelijking met wat anderen indienen, gaat het ervan uit dat uw inhoud meer waarde heeft voor uw volgers. Zo kun je hoger verschijnen in de feed van je volgers en zelfs in de Explore-feed als je het goed doet.
Het Instagram-algoritme wordt steeds geavanceerder omdat het rekening houdt met een verscheidenheid aan parameters (om nog maar te zwijgen van het feit dat het altijd verandert). Als gevolg hiervan is het verleden tijd om te erkennen dat effectieve Instagram-prestaties afhankelijk zijn van meer dan alleen het aantal vind-ik-leuks, reacties en volgers.
Hoe zit het met het gebruik van hashtags?
Hashtags zijn een gerelateerde vraag aan bijschriften op Instagram. En een veel voorkomende vraag die we krijgen is: "Maakt het uit of ik hashtags in de beschrijving vermeld of kan ik ze gewoon als opmerking toevoegen?" Het antwoord is simpel: het maakt niet uit. Hashtags zijn op beide plaatsen even nuttig en waardevol. Het plaatsen van hashtags in reacties lijkt misschien visueel beter, maar het stelt je ook in staat om de 30-hashtag-limiet in het bijschrift te omzeilen [bijvoorbeeld door de meest relevante hashtags in het bijschrift te plaatsen en de rest in reacties, of in een andere combinatie] .
Laatste woorden van begeleiding
Denk eraan om bijschriften elke keer op dezelfde manier te behandelen. Als je boeiendere en langere wilt schrijven, ga ervoor - zorg er gewoon voor dat ze coherent zijn. Het hangt natuurlijk allemaal af van je plan en hoeveel tijd je aan Instagram moet besteden. Anderen vinden kortere bijschriften aantrekkelijker en bemoedigend.
voor meer informatie Bezoek onze website of Bellen Instagram Nederland.....
- Link ophalen
- X
- Andere apps
Reacties
Een reactie posten